Projekt budowy obwodnicy Rybnika, stanowiącej ostatni odcinek DW 935 w granicach miasta, ulegnie wydłużeniu. Planowane zakończenie prac zostało przesunięte na sierpień 2025 roku. Niestety, prognozowane koszty wzrosną o ponad 12 milionów złotych.
Umowa z wykonawcą i wydłużony termin realizacji
Umowa z wykonawcą, podpisana 17 maja 2023 roku w magistracie Rybnika, zakładała dokończenie budowy brakującego odcinka Drogi Racibórz-Pszczyna. Pierwotnie planowano zakończenie prac do lutego 2025 roku. Jednakże, miasto zdecydowało o wydłużeniu terminu realizacji, co wymagało podpisania dwóch aneksów do umowy.
Zmiana harmonogramu i powód przedłużenia budowy
Wydłużenie prac związane jest głównie z trudnościami w uzgodnieniach z gestorami sieci elektroenergetycznej i wodociągowej. Konieczność przesunięcia terminu zakończenia robót spowodowała również konieczność dostosowania budżetu projektu.
Zaktualizowany harmonogram i nowe wydatki
Zgodnie z zaktualizowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym, nakłady na budowę zostały przeniesione na kolejny rok budżetowy. Środki w wysokości 20 milionów złotych, pochodzące ze środków własnych budżetu miasta, zostały przesunięte na 2025 rok. Łączne nakłady na lata 2016-2025 pozostają bez zmian, wynosząc 323 140 951,02 zł. Dofinansowanie projektu wynosi 165 milionów złotych, z czego 100 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a 65 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład.
Koniec oczekiwania
Mimo opóźnień, mieszkańcy Rybnika i okolic mogą oczekiwać z niecierpliwością na ukończenie budowy i otwarcie nowego odcinka Drogi Racibórz-Pszczyna. Ostateczne oddanie projektu do użytku planowane jest na sierpień 2025 roku.